Konkurrence: Vind billetter til Halloween i Tivoli

Pressefoto, Tivoli

Tivoli glæder sig til at åbne portene, og den glæde vil de gerne dele med Dansk Handicap Forbund. Derfor har de sat to fine præmier på højkant. To heldige læsere kan hver vinde fire entrebilletter og fire turpas.

30. september 2024

Den 10. oktober er det 19. gang, at Tivoli slår sine porte op til en halloween-sæson. Tivoli er fx pyntet med 22.100 græskar og meget andet for at skabe både efterårshygge og uhygge. 20 gartnere, arbejdsmænd og tilriggere har arbejdet med gartnerdelen af Halloween i Tivoli. Og du kan nyde alle frembringelserne indtil den 3. november.

Rundt om i haven er der halloweenscenografier, og gæsterne kan også møde drillesyge hekse. På Plænen ved Det store Springvand kan man udforske en 180 meter lang labyrint, som snor sig op til 180 cm i højden og fører til et mystisk heksetårn. Og man kan også besøge en hjemsøgt gravplads. Der er også indrettet to huse med gys for øje nemlig Villa Vendetta og ”Det hjemsøgte hus”.

Den 12. oktober afholdes der DM i kæmpegræskar. I 2020 blev både en dansk og en nordisk rekord forbedret, da Jens Peder Skønager fra Ribe opstillede et græskar på 970,4 kg. Om der bliver sat en ny rekord i år, vil tiden vise. Vindergræskarret udskæres den 24. – 27. oktober af den dansk-amerikanske kunstner Malik Mabe, der er fløjet ind fra USA til denne særlige event. Gæsterne kan opleve ham helt tæt på, når han med millimeters præcision svinger kædesav og kniv og skaber skulpturer foran Nimb.

Forlystelserne er åbne, og det samme er restauranter, boder og butikker. Her er det muligt at købe både hyggelige og uhyggelige ting fx til udklædning.

Vind billetter og turpas

For at vinde skal du besvare et quizspørgsmål:

I Halloween-sæson i Tivoli er der DM, men for hvad?

1)     Pjerrot-robotter

2)     Kæmpegræskar

3)     Heksekoste

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får svar på mail, om at de har vundet.  Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder.

Deltag i konkurrencen! Send det rigtige svar samt navn og adresse senest onsdag den 9. oktober 2024 kl. 12:00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail bente@danskhandicapforbund.dk.

Velfærdsteknologiens succes handler om implementering

Retssikkerheden dokumenteret under pres