Ghana on Wheels

Overskuddet fra Good Basket går til Ghana on Wheels

Formålet med projektet Ghana on Wheels er, på en ansvarlig måde, at distribuere kørestole og tricykler til mennesker med handicap i Ghana. Kørestolene er specialfremstillede til brug i ulande, og tricyklerne bliver bygget på lokale værksteder i Ghana.

Projektet lægger vægt på, at modtagerne af hjælpemidlerne på forhånd identificeres, således at kørestolen/tricyklen kan fremstilles til at passe den enkelte modtager. Desuden registreres alle modtagere af hensyn til opfølgende service omkring reparationer og reservedele. Projektet implementeres i samarbejde med Dansk Handicap Forbunds samarbejdspartner i Ghana, GSPD.

Dansk Handicap Forbund forventer årligt at distribuere 30 kørestole af typen Roughrider fra Whirlwind Wheelchairs og 30 tricykler produceret i Ghana.

Sponsorer af Ghana on Wheels:

Lauritzen Fonden
NIBUS
Tuska Consult

Det skal understreges, at vi ikke distribuerer brugte kørestole fra Danmark, da de oftest er i for dårlig stand og ikke er brugbare i de lokale omgivelser.