En organisation med internationalt udsyn

Dansk Handicap Forbund har gennem mange år samlet erfaringer, som vi giver videre til handicaporganisationer i ulande.

Dansk Handicap Forbund har siden 1989 arbejdet med ulandsprojekter. I begyndelsen fordi nogle af vores medlemmer ville gøre en forskel for andre, der havde et handicap, men var en del mere fattige. Senere hen på mere professionel måde, fordi det viste sig, at vi var rigtig gode til det.

Man taler inden for udvikling om, at man hjælper mere ved at give en fiskestang end ved at give en fisk. Vi støtter handicaporganisationer i fattige ulande ved at hjælpe med at organisationsopbygge. Når de har deres egen stærke organisation, kan de selv arbejde for rettigheder og bedre levevilkår, ligesom Dansk Handicap Forbund har gjort i mange år. Vi laver ikke kortsigtede projekter, som levering af hjælpemidler, og arbejder ikke med nødhjælp. Læs mere i vores strategi.

De store linjer i Dansk Handicap Forbunds ulandsarbejde tegnes af ulandsudvalget. Det daglige arbejde udføres af fire ansatte i forbundets ulandsafdeling og af vores lokale programkontorer i Bolivia og Honduras. Der er også tilknyttet flere af forbundets medlemmer, der arbejder frivilligt. Se vores medarbejderstab.

Oplysning
Dansk Handicap Forbund lægger stor vægt på at oplysning. I boksene her på siden, kan du se film, artikler og andre dokumenter, der beskriver ulandsarbejdet. I boksen med projektlande er der information om alle vores projekter. Du kan også bestille foredrag ved at kontakte ulandsafdelingen på uland@danskhandicapforbund.dk eller på tlf.: 39 29 35 55.

Se også vores flotte udvalg af kurve fra Ghana.

Projektlande

Dansk Handicap Forbunds ulandsafdeling har projekter i seks lande

Kurve fra Ghana

Se vores udvalg af ægte Bolgatanga kurve fra Ghana

Se Artikler, Projektbeskrivelser og andre dokumenter

Film

Disse film omhandler mennesker med handicap i ulande, og DHF har produceret eller medvirket til produktionen af flere af filmene

Vi har brug for din støtte!

Alle beløb er fradragsberettigede, når du indtaster dit CPR-nummer.