Organisation

Dansk Handicap Forbund arbejder lokalt, regionalt og landspolitisk. Via forskellige udvalg og specialkredse gør vi vores holdning gældende i mange forskellige sammenhænge.

For medlemmerne af Dansk Handicap Forbund starter det hele i lokalafdelingerne eller i speocialkredsene. De frivillige ildsjæle i lokalafdelingerne sørger for hyggelige sammenkomster og lokalpolitisk interessevaretagelse rundt i hele landet. Specialkredsene og -grupperne er den diagnosespecifikke interessevaretagelse for de mennesker, som har spacialinteresser.

Udvalgene i Dansk Handicap Forbund arbejder landsdækkende og tilbyder hjælp til medlemmer såcval som fagprofessionelle, der ønsker vejledning og rådgivning om fx fysisk tilgængelighed eller handicappolitiske tiltag.

Til højre kan du læse meget mere om organisationen og de forskellige opgaver, som varetages i forbundet.

Lokalafdelinger

Lokalafdelingerne i Dansk Handicap Forbund er rygraden i organisationen.

Udvalg

Dansk Handicap Forbunds politiske arbejde starter i de politiske udvalg, som blandt andet beskæftiger sig med tilgængelighed, arbejdsmarked og…

Specialkredse

Dansk Handicap Forbunds specialkredse og -grupper henvender sig til de medlemmer, som har brug for specialviden og -rådgivning.

Regioner

Dansk Handicap Forbunds tillidsvalgte medlemmer fra lokalafdelingernes bestyrelser er samlet i regioner. Find kontaktoplysninger på dem her.

Vi har brug for din støtte!

Alle beløb er fradragsberettigede, når du indtaster dit CPR-nummer.