Pressefoto, Bevica Fonden

Volue får Bevica Fondens Tilgængelighedspris 2015

Volue får Bevica Fondens Tilgængelighedspris 2015 for deres nytænkende tilgang til spillesteder og festivaler for alle.

13. okt. 2015

Bevica Fondens Tilgængelighedspris uddeles en gang om året og gives til en person eller organisation, som gør en særlig indsats for mennesker med bevægelseshandicap. I år går prisen til Volue – livemusik for alle.

Prisen, som blev overrakt 8. oktober i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup gik til Volue blandt andet på grund af deres brede tilgang til tilgængelighed, som ikke er begrænset til fx fysisk tilgængelighed. Oveni har der nemlig været fokus på attituden på festivaler og spillesteder, ligesom der også har været stort fokus på den generelle information til mennesker med handicap.

”Vi er meget stolte over at modtage årets Tilgængelighedspris. Det viser, at projektet rammer et helt særligt område inden for tilgængelighed for mennesker med et handicap, som der ikke har været meget fokus på tidligere. Det er rigtigt vigtigt for os at kunne skabe bedre musikoplevelser for unge med handicap, og det føler vi, at Volue kan,” fortæller Mads Brix Baulund, der er formand for Sammenslutningen af Unge Med Handicap og en del af styregruppen bag Volue.

Volue, som er støttet af Real Dania, Foreningen Roskilde Festival og Muskelsvindfonden, vil bruge prisen på, at endnu flere spillesteder og festivaler bliver tilgængelige for gæster med særlige behov. Projektet vil nemlig klæde de endnu ikke-involverede spillesteder og festivaler på til at skabe bedre forhold for gæster med særlige behov.