Pressefoto: Tivoli

Vind entrébilletter og turpas til Vinter i Tivoli 2020

I 2018 begyndte Tivoli at holde en vinteråbning i februar måned. Vinter i Tivoli finder sted fra den 31. januar til og med 23. februar, hvor vinterferie, Valentinsdag og fastelavn indgår i samme periode. Du kan vinde billetter til herlighederne her.

21. jan. 2020

I perioden fra den 31. januar til og med den 23. februar kan gæsterne blandt andet opleve et vinterunivers i Tivoli med en skøjtebane og et laserstrålelys, der baner sig vej fra Nimb Slottets tårn og ud i København til Langebro og Refshaleøen. Laserstrålen indgår også aktivt i Copenhagen Light Festival i byen.

Musicalen Mamma Mia spiller indenfor i Koncertsalen, og på bygningens rå facade udenfor kan gæsterne se Martin Ersteds lasershows.

På Plænen optræder tegneserieikonet Rasmus Klump med nye forestillinger, og på Tivoli Søen er der udsigt til spektakulære lysshows. På Tivoli Søen vises på skift lysshowene Vølvens Spådom, som tager afsæt i ragnarokhistorien, og Tango Jalousie, der er bygget op omkring Jacob Gades evergreen.

Rasmus Klump-universet Pingonesien byder både på lysprojektioner og legeaktiviteter og optræden af Rasmus Klump, Pingo og Flora, og hvor Rasmus Klump for første gang får en stemme under forestillingerne. Efter forestillingerne kan de mindste kramme og få taget selfies med de populære Tivoli-ikoner. Der er forestilling fire gange dagligt.

Tivoli Dining Week
Læg hertil romantisk stemning på Valentinsdag, hvor flere restauranter tilbyder Valentinsmiddage. Tivoli Dining Week sker i perioden fra 31. januar til 6. februar, hvor flere restauranter tilbyder en tre retters menu til en særlig pris.

Du kan læse meget mere om Vinter i Tivoli 2020 på Tivolis hjemmeside.

Quiz og vind
Tivoli er i fuld gang med forberedelserne og glæder sig til at åbne Tivoli for vintergæsterne En glæde, som de gerne vil dele med læserne, og derfor har Tivoli doneret nogle præmier til Dansk Handicap Forbund.

Tre heldige vindere kan hver vinde fire entrébilletter og fire turpas, som skal bruges senest den 23. februar 2020. For at deltage i konkurrencen skal du besvare et quiz-spørgsmål:

I Tivoli kan man opleve en laserstrålen, som indgår i Copenhagen Light Festival i København. Strålen baner sig vej. Men hvorhen?

1. Anholt og Læsø
2. Langebro og Refshaleøen
3. Helsingør og Kronborg

Send det rigtige svar samt navn og adresse senest den 29. januar 2020 kl. 12:00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail: bente@danskhandicapforbund.dk.

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får svar på e-mail, om at de har vundet. Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder.

Tilbageblik: Et travlt halvår i SAPU
26. mar. 2020