Pressefoto: Lasse Salling

Vind billetter til vinter i Tivoli 2019

Sidste år lancerede Tivoli en vintersæson i februar, og det blev så populært, at der også i år er en vinteråbning fra den 1. - 24. februar 2019. Deltag i konkurrencen her og vind billetter.

14. jan. 2019

I vintersæsonen i Tivoli kan man opleve mange lysevents: fx Nordlys skabt med laserlys. I en lille ny landsby på Plænen rager en 15 meter høj specialdesignet iglo med navnet Pingonesien op. Landsbyen tager afsæt i det verdensberømte Rasmus Klump-univers og Pingo-figuren.

Tivolis bygninger vil også være belyst på forskellig vis, og der etableres en skøjtebane. Springvandet ved Plænen bliver illumineret, så det ser frossent ud og ligner en ti meter høj isskulptur. I alt 25 forlystelser er åbne i vinterperioden.

Premiere på Rasmus Klump
En nyskrevet forestilling med titlen ”Rasmus Klump og den sure snemand” vil blive spillet tre gange dagligt, og efter forestillingen kan børnene møde Pingo på Plænen. I Koncertsalen bliver der i vinterferien premiere på musicalen ”Terkel - The Motherfårking Musical” i Koncertsalen.

På Valentinsdag den 14. februar vil haven været indhyllet i duften fra 6.500 hyacinter, og restauranterne serverer kærlighedsmenuer. Gæsterne kan skrive kærlige hilsener på broen over Tivoli Søen, og derudover bliver det kinesiske nytår markeret den 5. februar.

LÆS MERE TIVOLIS HJEMMESIDE.

Quiz og vind
Tivoli er lige nu i gang med forberedelserne, og alle glæder sig til at lukke gæsterne ind. Den glæde vil Tivoli gerne dele med Dansk Handicap Forbund, og derfor har Tivoli doneret tre fine præmier til læserne.

Tre heldige vindere kan hver vinde fire entrebilletter og fire turpas. For at deltage i konkurrencen skal du besvare et quiz-spørgsmål:

Hvem kan børnene møde på Plænen?

1. Fader Frost
2. Snedronningen
3. Pingo

Send det rigtige svar samt navn og adresse senest den 29. januar 2019 kl. 12:00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail: bente@danskhandicapforbund.dk.

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får svar på e-mail, om at de har vundet. Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder. Deltag i konkurrencen!

Hjælp os: Har du mistet retten til dækning af merudgifter?
08. apr. 2019

Hjælp os: Har du mistet retten til dækning af merudgifter?

Bekymrende tendens: Flere frakendes dækning af merudgifter
04. apr. 2019