Pressefoto, Halloween i Tivoli 2014

Vind billetter til Halloween i Tivoli

Tivoli blænder op for Halloweenfest for 10. gang i perioden fra 9. oktober til 1. november. Svar på spørgsmålet nedenfor i artiklen og vind fribilletter.

29. sep. 2015

Det er 10. gang, Tivoli afholder Halloweenfest. For første gang i år bliver det med et nyt danseshow af den dobbelte verdensmester i Hip Hop, Nicklas Milling. Forestillingen er bygget op omkring det klassiske eventyr om Hans og Grete tilsat et nutidigt tvist. Showet vises på Plænen hver aften i persioden fra 9. oktober til 1. november kl. 18:00, 19:30 og 21:00.

Haven er pyntet
Tivolis Halloweenfest vil også byde på børneteater for de mindste, handelsboder og Danmarks Mesterskab i kæmpegræskar med deltagere fra hele landet. Haven er pyntet med 20.000 græskar, 2.000 halmballer, 5.000 planter og græsser. Der er Monsters Night Out-parade gennem Tivoli lørdag 24. oktober kl. 18:00, hvor 200 udklædte Halloweenfans går parade gennem København for til sidst at ende i Tivoli.

Tivolis Halloweentradition tager afsæt i en amerikansk tradition; Det har dog aldrig været meningen at overføre den amerikanske tradition én til én til danske forhold. I stedet fortolker Tivoli traditionerne og lader sig inspirere af de gamle, nordiske høstfester.

Læs mere om hvad der sker dagligt på www.tivoli.dk.

Svar på spørgsmålet og vind billetter til Halloween i Tivoli
Tivoli er efterårskåde og vil gerne dele glæden med Dansk Handicap Forbund og har derfor doneret præmier, som tre vindere kan nyde gavn af. Tre læsere kan hver vinde fire entrebilletter og fire turpas.

For at vinde skal du besvare et quizspørgsmål:

En nyhed i år er en danseforestilling, som tager udgangspunkt i et eventyr. Men hvad for et eventyr?

1) Klodshans
2) Hans og Grete
3) Snehvide

Deltag i konkurrencen!

Send det rigtige svar samt navn og adresse senest fredag 9. oktober kl. 12.00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail bente@dhf-net.dk. Vinderne får direkte besked men offentligøres også på hjemmesiden.