Pressefoto: Tivoli

Vind billetter til Halloween i Tivoli 2020

Tivoli slår for 15. gang dørene op for Halloween i Tivoli. Dansk Handicap Forbund har fået billetter, som du kan vinde ved at svare rigtigt på et enkelt spørgsmål.

02. okt. 2020

Tivoli afholder Halloween i Tivoli for 15. gang, og i år kan man opleve nye tiltag som fx Kirkegården med omvandrende levende døde i området ved de Hængende Haver på kanten af Tivoli Søen.

Halloween i Tivoli finder sted fra den 9. oktober til 1. november og følger alle COVID-19-restriktioner og -anbefalinger, så gæsterne og medarbejderne er sikret en tryg oplevelse, og der uddeles gratis mundbind til de vildeste af forlystelserne.

Tivolis tiltag til en sikker oplevelse og andre forholdsregler som følge af COVID-19 findes her.

Programmet tæller – ud over forlystelserne – også DM i kæmpegræskar. Forlystelserne og restauranterne er åbne og suppleres af knap 35 boder med alt fra vanter, scary-kostumer til lune retter. Der er også tænkt på de mindste gæster i form af forestillinger på Plænen.

Danmarks største græskar udskæres og tændes
I anledning af Allehelgensaften bliver Danmarks største græskar udhulet og forvandlet til et scary-lysende kunstværk af dansk-amerikanske Malik Mabe. Gæsterne kan opleve ham arbejde med kædesav, kniv og skraber og følge med i græskarrets forvandling.

På Allehelgensaften bliver de største græskar vist frem med lys i. Udskæringerne foregår foran Nimb og begynder klokken 11:00 den 30. oktober og fortsætter den 31. oktober.

Quiz og vind
Tivoli har haft utroligt travlt med at stable Halloween på benene i disse coronatider, hvor sommersæsonen har været forlænget til den 4. oktober, men alligevel har Tivoli haft tid til at donere nogle fine præmier til Dansk Handicap Forbund.

To heldige vindere kan hver vinde fire entrébilletter og fire turpas, som skal bruges senest den 1. november 2020. For at deltage i konkurrencen skal du besvare et quiz-spørgsmål:

Den 30.-31. oktober bliver noget forvandlet til et kunstværk foran Nimb. Men hvad bliver til et kunstværk?

1) Trehundrede caféstole
2) Fem økologiske halmballer
3) Det største græskar

Send det rigtige svar samt navn og adresse senest den 9. oktober 2020 kl. 12:00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail: bente@danskhandicapforbund.dk.

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får svar på e-mail, om at de har vundet. Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder.

Sammen kan vi sætte handicapområdet på dagsordenen til folketingsvalget
05. okt. 2022