Valgkommentar: Handicapudspil præsenteret tirsdag

I dag præsenterede Socialdemokratiet et nyt handicapudspil, som sætter fokus på specialeplanlægning på socialområdet, muligheder for større fleksibilitet på ungdomsuddannelser og praktikperioder, løsning af udfordringerne ved overgang fra barn til voksen og til folkepension, sundhedstjek og gratis tandpleje til mennesker med psykisk sygdom eller handicap.

28. maj 2019

Dansk Handicap Forbund sætter stor pris på, at handicapspørgsmålet på den måde bliver behandlet under valgkampen, da det ofte glemmes bag mange af de andre store emner, der typisk præger debatten.

Netop i denne valgkamp har vi haft et stort fokus på at arbejde på at få synliggjort medlemmernes sag. Det er konkret sket gennem forbundet og Muskelsvindfondens tætte samarbejde med græsrodsbevægelsen og kampagne #enmillionstemmer, som er er blevet bemærket helt op i de øverste politiske lag, hvor både statsminister Lars Løkke Rasmussen og nu Socialdemokratiet har refereret til kampagnen.

Vi opfordrer medlemmerne til at kigge nærmere på udspillet fra Socialdemokratiet. Nu er der fokus på vores område. Benyt det til at stille flere spørgsmål og gør, hvad I kan for at skabe yderligere synlighed. I kan fx anvende vores valgmateriale, som indeholder konkrete spørgsmål til politikerne, eller hente gode personeksempler fra de mange beretninger på #enmillionstemmer.

Valgkampen er ikke slut endnu – lad os alle fortsætte med at sætte endnu mere spot på vores sag ved de kommende vælgermøder, og når vi taler med politikerne på gader og stræder.

Læs udspillet "Bedre muligheder for mennesker med handicap" her

Hent DHF's valgmateriale her

Læs BTs omtale af handicapudspillet her