Foto: Colourbox.com

Tilbageblik: Et travlt halvår i SAPU

Det er hårdt arbejde at søge politisk indflydelse og ændre tingenes tilstand. Det ved vi i forbundet, og de senest seks måneder har ikke været nogen undtagelse. Det kan du læse i forbundets social- og arbejdsmarkedspolitisk udvalgs nyhedsbrev, som netop er udkommet.

26. mar. 2020

Coronakrisen er over Danmark, og det har selvfølgelig også indvirkning på Dansk Handicap Forbunds arbejde. I første omgang har krisen konsekvenser for en lang række arrangementer i forbundets lokalafdelinger, i regionerne og i specialkredsene, så fremadrettet består opgaven i at arbejde for, at medlemmerne ikke oplever forringelser i den hjælp, de kan få fra myndighederne.

I løbet af krisen har statsminister Mette Frederiksen meldt ud, at vi ikke kan forvente det samme velfærdssamfund på den anden side af coronakrisen. Det vækker selvfølgelig bekymring hos forbundet, og det er noget, vi kommer til at holde skarpt øje med, når krisen er overstået.

Men arbejdet i social- og arbejdsmarkedspolitisk udvalg er selvfølgelig ikke kun præget af coronakrisen. I nyhedsbrevet kan du blandt andet læse om det arbejde, udvalget gør for at skabe tryghed på et presset BPA-område, udarbejde forslag til nye retningslinjer for merudgiftsdækning og meget andet.

Vi ønsker dig god fornøjelse.

Læs nyhedsbrevet her.

Forbundet på ’nedsat blus’ på grund af corona