www.colourbox.com

Støt forbundet med et gavebeløb

Støt Dansk Handicap Forbund med mindst 200 kroner og vær med til at sikre, at forbundet kan fortsætte som almennyttig forening i 2016.

04. nov. 2015

Dansk Handicap Forbund er godkendt som en almennyttig forening. Hvis forbundet skal blive ved med det, forudsætter det, at det hvert år kan dokumenteres, at der i løbet af 2015 er kommet 100 gavebidrag á mindst 200 kr. ind på kontoen.

Det er vigtigt for forbundet at være godkendt som almennyttig forening, fx når vi skal søge støtte til vores almennyttige aktiviteter og muligheden for at søge momsfritagelse. Derfor beder Dansk Handicap Forbunds landsformand Susanne Olsen om din støtte.

”Jeg synes bestemt, at Dansk Handicap Forbund er værd at støtte. Mange medlemmer har stor glæde af at være med i forbundet, hvor der udveksles erfaringer og dannes venskaber. Vores rådgivning besvarer årligt 1.600 henvendelser om hjælp, og når vi går ind i en egentlig sagsudredning, får vi medhold i 2/3 af sagerne. Fx har forbundet medvirket til, at mennesker med handicapbil også kan være med i en kørselsordning, og vi har hjulpet flere medlemmer med at bevare timer i deres hjælpeordning. Mange medlemmer har også glæde af at have en bisidder med til vanskelige møder med kommunen,” fortæller landsformanden om nogle af de aktiviteter, et gavebidrag vil gå til.

Sidste nye tiltag i forbundet er et samarbejde med erhvervslivet, hvor der vil blive fokus på beskæftigelse for mennesker med bevægelseshandicap. Det vil vi blive klogere på i løbet af 2016.

På forhånd tak for støtten.

LÆS MERE: SÅDAN STØTTER DU SOM PRIVATPERSON