Foto: Colourbox

Så er det igen tid til at søge Lokalpuljen 2019

Lokalpuljen er en ny pulje, som administreres af Danske Handicaporganisationer, og som kan søges af alle lokale handicaporganisationer og handicapforeninger. Ansøgningsfristen er den 20. september 2019 kl. 12.00.

19. jun. 2019

Danske Handicaporganisationer står for at udmønte og administrere Lokalpuljen, som i år er på 4,3 millioner kr., og som skal anvendes til at styrke det handicappolitiske arbejde lokalt. Det kan være gennem aktiviteter som kurser, temadage, vælgermøder eller andet, som skaber bevågenhed om handicapsagen i lokalbefolkningen.

Der kan søges penge til aktiviteter, som finder sted i perioden fra den 9. november 2019 til den 8. november 2020. Det står frit for alle lokalafdelinger i fx Dansk Handicap Forbund og andre handicaporganisationer at søge puljen til aktiviteter, men lokale DH-afdelinger kan ikke søge puljen.

For at gøre det nemmere at søge, har DH fået en særlig prisaftale på 4 kurser: a) Få indflydelse i kommunen, b) Bliv klædt på som repræsentant for DH, c) Sæt dagsordenen i den lokale presse, d) Sociale medier som strategisk redskab.

Flere lokalafdelinger i Dansk Handicap Forbund havde sidste år succes med at rejse finansiering til lokale aktiviteter, og vi opfordrer derfor lokalafdelingerne til at søge igen i år. Sekretariatet bistår gerne med hjælp til ansøgningen.

Find ansøgningsskema, kursusbeskrivelser og vejledning her.

Ny retning for socialpolitikken
10. okt. 2019