Billede: Niels Poulsen

Rådgivningsteamet indfaser nye IT-systemer

I uge 37 fra tirsdag den 9. september til fredag den 13. september indfaser vores rådgivningsteam nye IT-systemer. Indtil vi er helt på plads, kan processen desværre medføre lidt ventetid.

09. sep. 2019

Nye krav til sikkerhed for dine data

Med indførelsen af den såkaldte Persondataforordning (GDPR) i foråret 2018 fulgte en skærpet forpligtelse til at behandle data i sikrede IT-systemer. Det grundlæggende princip er, at du ejer dine egne data, og når vi behandler dem, skal det ske med dit samtykke. Du skal kunne få indsigt i hvilke data, vi har liggende, og du har til enhver tid ret til at få dem slettet.

Med overgang til et helt nyt IT-system bliver det nu meget lettere at arbejde efter den nye lovgivning. Systemet arbejder sammen med vores nye medlemssystem. Du kan som medlem kommunikere med os og følge dine sager bag et sikkert log ind på hjemmesiden. Kombineret med enklere arbejdsgange vil du som medlem opleve at få en bedre service.

Hvordan vil du opleve ændringerne som medlem?

Hvis du som medlem søger hjælp eller en bisidder via telefonhenvendelse, er alt, som det plejer. Du skal ringe til vores hovednummer på 39 29 35 55 og bede om at blive kontaktet af en rådgiver. Herefter bliver du, som hidtil, ringet op af den først ledige rådgiver. (Vær opmærksom på, at der ringes fra skjult nummer.)

Det nye er, at du ikke længere vil kunne skrive til rådgivningen via e-mail.

Al skriftlighed foregår via log ind på forbundets hjemmeside:

Min Side

Alternativt: https://danskhandicapforbund.membersite.dk/Account/Login

På hjemmesiden finder du et log ind. Du logger ind med din e-mailadresse.

Er det første gang, du logger ind, skal du indtaste din e-mailadresse og trykke på "Glemt adgangskode", så får du automatisk tilsendt en adgangskode. Har du problemer med at logge ind, kan du læse manualen:

Minimanual - Min Side

eller ringe til sekretariatet på 39 29 35 55.

Når du er logget ind, har du mulighed for:

  • At oprette en ny sag / henvendelse under menupunktet "Min Side" og tryk på "OPRET SAG".
  • At skrive til og modtage beskeder fra rådgiverne.
  • At up-/downloade dokumenter.
  • At få overblik over din "IGANGVÆRENDE SAG".
  • At kunne se tidligere sager under "ARKIV".

Hvis du oplever problemer med at logge ind, ringer du til vores hovednummer på 39 29 35 55, så hjælper vi dig videre.

Forsinket svartid i uge 37 og lukket tirsdag den 10.september

I forbindelse med indfasningen af det nye system, vil du som medlem kunne opleve en forsinket svartid. Vi håber på jeres forståelse og gør alt for at sikre, at overgangen bliver nem, og smidig for alle parter.

Seneste nyheder

Retssikkerheden på handicapområdet skraber bunden: Behov for økonomisk godtgørelse ved fejl
02. jun. 2020

Retssikkerheden på handicapområdet skraber bunden: Behov for økonomisk godtgørelse ved fejl

Kommentar: Ændringer af et presset BPA-område skal ske med brugerne i centrum
28. maj 2020

Kommentar: Ændringer af et presset BPA-område skal ske med brugerne i centrum

Lad øget tilgængelighed komme i kølvandet på coronaen
27. maj 2020

Lad øget tilgængelighed komme i kølvandet på coronaen

Flere skal i job med håndholdt indsats og gode historier
20. maj 2020

Flere skal i job med håndholdt indsats og gode historier

Utilstrækkelig løsning til mennesker med overvågningsbehov
19. maj 2020

Utilstrækkelig løsning til mennesker med overvågningsbehov

Vigtigt nyt om corona-situationen
18. maj 2020

Vigtigt nyt om corona-situationen

Støt Dansk Handicap Forbund

Husk at skrive CPR-nummer, så sørger vi for at indberette beløbet til SKAT