Billede: Niels Poulsen

Rådgivningsteamet indfaser nye IT-systemer

I uge 37 fra tirsdag den 9. september til fredag den 13. september indfaser vores rådgivningsteam nye IT-systemer. Indtil vi er helt på plads, kan processen desværre medføre lidt ventetid.

09. sep. 2019

Nye krav til sikkerhed for dine data

Med indførelsen af den såkaldte Persondataforordning (GDPR) i foråret 2018 fulgte en skærpet forpligtelse til at behandle data i sikrede IT-systemer. Det grundlæggende princip er, at du ejer dine egne data, og når vi behandler dem, skal det ske med dit samtykke. Du skal kunne få indsigt i hvilke data, vi har liggende, og du har til enhver tid ret til at få dem slettet.

Med overgang til et helt nyt IT-system bliver det nu meget lettere at arbejde efter den nye lovgivning. Systemet arbejder sammen med vores nye medlemssystem. Du kan som medlem kommunikere med os og følge dine sager bag et sikkert log ind på hjemmesiden. Kombineret med enklere arbejdsgange vil du som medlem opleve at få en bedre service.

Hvordan vil du opleve ændringerne som medlem?

Hvis du som medlem søger hjælp eller en bisidder via telefonhenvendelse, er alt, som det plejer. Du skal ringe til vores hovednummer på 39 29 35 55 og bede om at blive kontaktet af en rådgiver. Herefter bliver du, som hidtil, ringet op af den først ledige rådgiver. (Vær opmærksom på, at der ringes fra skjult nummer.)

Det nye er, at du ikke længere vil kunne skrive til rådgivningen via e-mail.

Al skriftlighed foregår via log ind på forbundets hjemmeside:

Min Side

Alternativt: https://danskhandicapforbund.membersite.dk/Account/Login

På hjemmesiden finder du et log ind. Du logger ind med din e-mailadresse.

Er det første gang, du logger ind, skal du indtaste din e-mailadresse og trykke på "Glemt adgangskode", så får du automatisk tilsendt en adgangskode. Har du problemer med at logge ind, kan du læse manualen:

Minimanual - Min Side

eller ringe til sekretariatet på 39 29 35 55.

Når du er logget ind, har du mulighed for:

  • At oprette en ny sag / henvendelse under menupunktet "Min Side" og tryk på "OPRET SAG".
  • At skrive til og modtage beskeder fra rådgiverne.
  • At up-/downloade dokumenter.
  • At få overblik over din "IGANGVÆRENDE SAG".
  • At kunne se tidligere sager under "ARKIV".

Hvis du oplever problemer med at logge ind, ringer du til vores hovednummer på 39 29 35 55, så hjælper vi dig videre.

Forsinket svartid i uge 37 og lukket tirsdag den 10.september

I forbindelse med indfasningen af det nye system, vil du som medlem kunne opleve en forsinket svartid. Vi håber på jeres forståelse og gør alt for at sikre, at overgangen bliver nem, og smidig for alle parter.

Seneste nyheder

Dansk Handicap Forbund deltog i gårsdagens Jobmesse Fyn 2019
13. sep. 2019

Dansk Handicap Forbund deltog i gårsdagens Jobmesse Fyn 2019

Social- og Indenrigsministeren vil prioritere handicapområdet - vi er klar!
12. sep. 2019

Social- og Indenrigsministeren vil prioritere handicapområdet - vi er klar!

Udfordring at få alle virksomheder med til at løfte beskæftigelsen for alle uanset handicap
10. sep. 2019

Udfordring at få alle virksomheder med til at løfte beskæftigelsen for alle uanset handicap

Økonomiaftale med kommunerne på plads – men er det nok?
06. sep. 2019

Økonomiaftale med kommunerne på plads – men er det nok?

DH kom i mål til DHL Stafetten i København
03. sep. 2019

DH kom i mål til DHL Stafetten i København

Pressemeddelelse: Unge og pårørende søges: Hjælp med at forbedre hele familiens trivsel, når børn og unge er syge
02. sep. 2019

Pressemeddelelse: Unge og pårørende søges: Hjælp med at forbedre hele familiens trivsel, når børn og unge er syge

Støt Dansk Handicap Forbund

Husk at skrive CPR-nummer, så sørger vi for at indberette beløbet til SKAT