Pressefoto

Monica Lyloff modtager Vanførefondens Opmuntringspris 2019

Monica Lylloff modtager Vanførefondens Opmuntringspris 2019 for sit store arbejde med at sætte mennnesker med handicap og psykisk sårbarhed og deres pårørende på den politiske dagsorden.

22. maj 2019

Monica Lylloff er mor til trebørn med særlige behov, og hun er blandt andet forfatter til bogen "Seje mor" og medstifter af Facebookgruppen BAK OP OM DE PÅRØRENDE TIL HANDICAP OG PSYKISK SÅRBARHED, som på ganske kort tid har samlet knap 10.000 følgere.

Senest har Monica Lylloff igangsat kampagnen #enmillionstemmer, som ønsker at skabe politisk opmærksomhed på handicapområdet på tværs af diagnoser. Kampagnen er blevet til med opbakning fra Dansk Handicap Forbund og Muskelsvindfonden.

”Vanførefonden vil gerne påskønne Monica Lylloffs indsat og virke i forhold til det handicappolitiske område, hvor retssikkerheden for Monica Lylloff er den røde tråd i arbejdet. Selv i en meget ressourcestærk familie er det en udfordring at have børn med handicap, som vil få de fleste til at kaste håndklædet i ringen. Monica besluttede sig derimod for, at de erfaringer og den viden om at leve livet med tre børn, som hver især stiller helt særlige krav til en mor, skulle ud at leve et liv, hvor det kommer andre til glæde," udtaler formand for Vanførefonden Pia Gellerup efter prisoverrækkelsen.

Med prisen følger 25.000 kroner, og den gives til en person, som har gjort en uegennyttig og bemærkelsesværdig indsats for at lette dagligdagen for mennesker med fysisk handicap. Prisen blev stiftet i 1994.

Dansk Handicap Forbund deltog i gårsdagens Jobmesse Fyn 2019
13. sep. 2019

Dansk Handicap Forbund deltog i gårsdagens Jobmesse Fyn 2019

Social- og Indenrigsministeren vil prioritere handicapområdet - vi er klar!
12. sep. 2019

Social- og Indenrigsministeren vil prioritere handicapområdet - vi er klar!

Udfordring at få alle virksomheder med til at løfte beskæftigelsen for alle uanset handicap
10. sep. 2019

Rådgivningsteamet indfaser nye IT-systemer
09. sep. 2019

Rådgivningsteamet indfaser nye IT-systemer

Økonomiaftale med kommunerne på plads – men er det nok?
06. sep. 2019

Økonomiaftale med kommunerne på plads – men er det nok?

DH kom i mål til DHL Stafetten i København
03. sep. 2019