Pressefoto: Tivoli

Konkurrence: Vind billetter til Jul i Tivoli og til Nøddeknækkeren

Skøn julehygge for alle aldersgrupper er i sigte, når julen gør sit indtog i Tivoli. Det sker fra den 19. november til den 31. december 2022.

15. nov. 2022

Tivoli slår lørdag den 19. november dørene op til Jul i Tivoli. Dansk Handicap Forbund har fået to billetter til balletten Nøddeknækkeren, som 1. præmie samt fire billetter og fire turpas, som henholdsvis anden og tredje præmie. For at vinde skal du svare rigtigt på et quiz spørgsmål.

Jul i Tivoli
For nogle begynder julen i november, for andre den 1. december, og for nogen begynder julen først, når de har været til Jul i Tivoli og oplevet de mange lys og de flotte dekorationer i haven og nydt de mange julerelaterede boder.

Nyheder og ballet
Blandt årets nyheder er julemandens nye hus på Plænen med udsigt til julelandsbyen. Og så er der for femte gang et gensyn i Koncertsalen med balletklassikeren Nøddeknækkeren. Forestillingen har over 100 medvirkende og er en juleklassiker, der emmer af eventyr og magi for både børn og voksne. Dronning Margrethe er den kyndige hånd bag forestillingens scenografi og kostumer, som danner rammen om Tivolis balletchef, Peter Bo Bendixens, koreografi. Trin og kongelige klæder bliver akkompagneret af Tivoli Copenhagen Phil, som med Tjajkovskijs musik leverer tonerne til julefortællingen.

Lige nu arbejder de på højtryk i Tivoli med at skabe de mange dekorationer og sætte lyskæder op overalt i haven. Og selv om de har helt vildt travlt, så har Tivoli haft overskud til at donere fine præmier til Dansk Handicap Forbund.

Quiz og vind
En heldig vinder kan vinde to billetter til Nøddeknækkeren den 30. november kl. 19.00, som også dækker entré til Tivoli.

To heldige vindere kan hver vinde fire entrébilletter og fire turpas, som skal bruges senest den 31. december 2022, hvor Jul i Tivoli stopper. For at deltage i konkurrencen skal du besvare et quiz-spørgsmål.

Julemanden har fået et nyt hus. Men hvor er det henne?

1) Nimbs kælder

2) Plænen

3) Ved hovedindgangen

Send dit svar samt navn og adresse senest den 22. november 2022 kl. 12.00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail: bente@danskhandicapforbund.dk.

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får besked på e-mail, om de har vundet. Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder.

Pressefoto Agnete Schlichtkrull, Tivoli

Ny netværksgruppe for forældre med handicap
05. dec. 2022

Ny netværksgruppe for forældre med handicap

International handicapdag 2022: en fejring af fællesskaber
03. dec. 2022

International handicapdag 2022: en fejring af fællesskaber

Dansk Handicap Forbunds Arbejdsmarkedspris 2022 går til Wolturnus
24. nov. 2022

Dansk Handicap Forbunds Arbejdsmarkedspris 2022 går til Wolturnus

Global toiletdag: Når en selvfølge ikke er en selvfølge for alle
19. nov. 2022

Global toiletdag: Når en selvfølge ikke er en selvfølge for alle

Vi gør en forskel - gør du?
18. nov. 2022

Vi gør en forskel - gør du?

Vindere af Handicap-nyts konkurrence er fundet
19. okt. 2022