Pressefoto: Tivoli

Konkurrence: Vind billetter til Halloween i Tivoli

Tivoli slår for 16. gang dørene op til Halloween i Tivoli. Dansk Handicap Forbund har fået billetter og turpas, som du kan vinde ved at svare rigtigt på et enkelt spørgsmål.

07. okt. 2021

Tivoli afholder Halloween i Tivoli for 16. gang, det sker fra den 14. oktober til 7. november 2021. I perioden er der et varieret program. Forlystelserne og restauranterne er åbne og suppleres med boder med mange fristelser til både børn og voksne. Den 23. oktober er der Monsters Night Out i Tivoli, som er et optog med monstre og skabninger.

I år er der gjort ekstra meget ud af scenografierne. Og når det bliver mørkt, oplever gæsterne det særlige Tivoli-lys, der for mange i sig selv er en attraktion at opleve.

I perioden er der placeret 22.100 græskar i Tivoli, og tagene på handelsboderne bliver pyntet med efterårsblomster. Forlystelserne kører, og restauranterne byder på efterårsmenuer. Og der spises mange popcorn i perioden, så Tivoli har bestilt 900 kg majs for at dække behovet for varme popcorn under Halloween.

Forventningen er også, at der bliver spist mange flæskestegssandwich, så der er forudbestilt 7.5 tons velfærdsgris.

Quiz og vind
Tivoli har som sædvanligt haft utroligt travlt med at stable Halloween på benene, men alligevel har parken haft tid til at donere nogle fine præmier til Dansk Handicap Forbund.

To heldige vindere kan hver vinde fire entrébilletter og fire turpas, som skal bruges senest den 9. november 2021. For at deltage i konkurrencen skal du besvare et quiz-spørgsmål:

Den 23. oktober sker der noget helt særligt i Tivoli. Men hvad?

1. Trehundrede fugleskræmsler synger i kor på Plænen.
2. Monsters Night Out i Tivoli, som er et optog med monstre og skabninger.
3. Pjerrot optræder i en børnegyserfilm, som vises non-stop på storskærme.

Send det rigtige svar samt navn og adresse senest den 15. oktober 2021 kl. 12:00 til redaktør Bente Rødsgaard, e-mail: bente@danskhandicapforbund.dk.

Konkurrencebetingelser: Vinderne findes ved ordinær lodtrækning. Vinderne får svar på e-mail, om at de har vundet. Tivoli får dit fulde navn og adresse, og vinderne skal selv hente deres præmie i Tivoli. Ved at deltage i konkurrencen giver du samtykke til, at Tivoli får dit navn og adresse, hvis du vinder.

Regler for visitation til hjælpemidler skal forenkles – her er fire konkrete forslag til hvordan
21. sep. 2023

Der skal være handling bag ordene, ellers kommer en undskyldning til at lyde hul
11. sep. 2023

Debatindlæg: Støtte bør gå til foreninger, der løfter kerneopgaven
30. jun. 2023

Debatindlæg: Støtte bør gå til foreninger, der løfter kerneopgaven

Ændringer på socialområdet skal stoppe det meningsløse – ikke stimulere det
16. jun. 2023

Ændringer på socialområdet skal stoppe det meningsløse – ikke stimulere det

Bogudgivelse: Jeg leder efter en ny måde at tale om handicap på
30. maj 2023

Bogudgivelse: Jeg leder efter en ny måde at tale om handicap på

37 organisationer siger nej til tilbageskuende socialpolitik!
16. maj 2023

37 organisationer siger nej til tilbageskuende socialpolitik!