Kom til Parasportens Dag 2018

Hvad findes der af idrætsmuligheder, når man har et handicap? Hvad findes der tæt på, hvor du bor – og hvordan kommer du i gang? Det er bare nogle af de spørgsmål, man kan få svar på, når Parasportens Dag løber af stablen lørdag den 22. september på Frederiksberg og i Vejle.

04. sep. 2018

Parasportens Dag er Parasport Danmarks årlige landsdækkende sportsdag for alle med et bevægelses-, syns- eller udviklingshandicap, ADHD/autisme – eller bare med interesse for parasport.

Parasportens Dag 2017 fik en masse unge mennesker ud i de mange idrætsforeninger, hvor de frivillige trænere var klar til at byde alle velkommen. Foreninger og trænere er igen i år klar til at byde nye aktive ind i deres fællesskaber og idrætter.

Tre muligheder til deltagerne

Parasportens Dag kommer til at bestå af tre dele: Parasportens STADION, Parasportens KONTOR og Parasportens MARKED.

På STADION har børn og unge op til 24 år mulighed for at prøve en masse forskellige sportsgrene under kyndig vejledning af dygtige trænere. Idrætterne udbydes i samarbejde med lokale klubber, så der sikres en stor faglighed hos instruktørerne. Derudover vil også Parasport Danmarks fællestrænere og landstrænere samt nogle eliteatleter være med.

På parasporten MARKED vil det være muligt for alle at kigge nærmere på de idrætter, som man ikke kan prøve på STADION. Derudover vil der også være stande fra handicaporganisationer og relevante virksomheder, der vil have masser af gode input til udøverne og deres familier.

På Parasportens KONTOR vil Parasport Danmarks konsulenter stå klar med hjælp til at komme videre, hvis man har fundet en sportsgren, man har lyst til yderligere at udforske. Find idrætsgrene, program og meget mere om Parasportens Dag på www.parasportensdag.dk, hvor der også er link til tilmelding. Tilmelding skal ske senest den 17. september 2018.

Spørgsmål?

Parasportens Dag på Frederiksberg