Pressefoto: Street on Wheels

Køb din billet til kørestolsskate i Roskilde

Søndag den 24. september slår Dansk Handicap Forbund og Street on Wheels endnu engang dørene op for kørestolsskate i Roskilde. Køb din billet via webshoppen – men skynd dig.

06. sep. 2017

Indtil for få år siden var skaterramper og kørestole ikke noget, man forbandt med hinanden i Danmark. Men det ændrede organisationen Street on Wheels på, da de som de første i Danmark arrangerede et kørestolsskate-arrangement i Roskilde forrige år.

Arrangementet var en kæmpesucces, og derfor har organisationen taget handsken op igen og inviterer til kørestolsskate i Roskilde søndag den 24. september klokken 10.00-16.00.

”Det var et fantastisk arrangement sidste år, som i den grad var med til at rykke nogle grænser hos deltagerne. Kørestolsskate er en stor sportsgren i blandt andet Tyskland, og det mener vi også, det har potentialet for at blive i Danmark. Der er ikke mange sportsgrene, som er så inkluderende og fordomsfri som kørestolsskate, og det budskab er vi glade for at kunne udbrede herhjemme,” siger en af drivkræfterne bag arrangementet Jesper Holck.

Billetterne til arrangementet sættes til salg via Dansk Handicap Forbunds webshop torsdag den 7. september fra kl. 12.00. Interesserede opfordres til at slå til hurtigt, da der kun er sat et begrænset antale billetter til salg.

Billetterne koster mellem 50-150 kr. afhængigt af alder, og om du ønsker frokost eller ej. Billetterne bestilles via Dansk Handicap Forbunds webshop .