Husk det nu: ’Stranden’ er lukket og kun for medlemmer med strandkort

Når Stranden er lukket, så er den lukket. Efter problemer med uvedkommende ophold på Stranden - herunder medlemmer uden strandkort - og udfordringer med meget glatte stier på området, er det nødvendigt med påmindelse, fortæller direktør i forbundet Jens Bouet. Han minder om, at al færdsel på området uden for sæson sker på eget ansvar.

19. feb. 2018

Stranden i Charlottenlund er Dansk Handicap Forbunds område ud til Øresund, hvor medlemmer af forbundet, som har et strandkort, kan komme og tage sig en dukkert i sommervarmen – når den kommer – uden at have alles blikke hvilende på sig. Sådan har det været i årtier.

Stranden er dog også et område, som bruges af vores vinterbadende medlemmer, og når de gør det, er det nødvendigt at være opmærksom, fortæller direktør Jens Bouet. Efter opgraderingen af området, som blev afsluttet sidste år, kan stierne nemlig blive meget glatte.

”Den beton, der er brugt, bliver meget glat om vinteren, og vi har haft flere episoder, hvor medlemmer er faldet. Det er vi selvfølgelig kede af, og vi opfordrer til, at medlemmer, som bruger området, er forsigtige,” siger han. Han minder dog i samme forbindelse om, at det er på eget ansvar, når man færdes på området uden for sæsonen, som løber fra 1. april og til og med september. I den periode er det medlemmerne i "Spring og Gys", der bærer ansvaret for at sikre egne medlemmers adgang til faciliteterne.

”Uden for dette tidsrum vil der hverken blive saltet eller skovlet sne, og det er derfor på eget ansvar, når man færdes på området,” lyder det fra Jens Bouet.

Problemer med ubudne gæster
Dansk Handicap Forbunds vinterbadeklub "Spring og Gys" har mere end 200 medlemmer. De har alle sammen tilkøbt et strandkort til området og har derfor adgang til området. Desværre har der været en del episoder med ubudne gæster på området, fortæller Jens Bouet.

”Vi har desværre konstateret, at en låst port, hvor der kun er adgang med et elektronisk armbånd, som man får udleveret, når medlemskab og strandkort er betalt, ikke holder de ubudne gæster ude. Vi har blandt andet oplevet, at porten er blevet tvunget op, ligesom vi også kan konstatere, at de finder vej op igennem beplantningen på området. Både port og beplantning bliver ødelagt, når det sker, og det er vi både vrede over og ked af,” konstaterer han.

For at få adgang til området på Stranden kræver det medlemskab af forbundet samt et strandkort.

Begge dele kan købes her.