Foto: Colourbox

Hjælp os: Har du mistet retten til dækning af merudgifter?

Torsdag kunne Dansk Handicap Forbund fortælle om en kedelig tendens: flere og flere ser ud til at miste deres ret til dækning af merudgifter på grund af deres handicap. Vi vil gerne vide, hvordan det står til, og derfor har vi lavet denne korte rundspørge for at blive klogere på problemets omfang.

08. apr. 2019

Henover det seneste halve års tid har Dansk Handicap Forbunds rådgivning registreret en kraftig stigning i antallet af henvendelser fra medlemmer, som oplever, at kommunen ikke længere vil udbetale dækning af merudgifter, som de ellers før har modtaget.

LÆS OGSÅ:
Bekymrende tendens: Flere frakendes dækning af merudgifter

Kommunerne henviser til, at det handicap, som før lå til grund for dækningen af merudgift efter servicelovens § 100, ikke længere er af en karakter, som er så indgribende i livet, at der kan gives kontant tilskud til merudgifter. Medlemmerne har det så at sige for godt, selvom rådgivningen har flere eksempler på, at handicappets karakter er uændret eller forværret.

Har du oplevet, at kommunen pludselig har skåret i din ret til dækning af merudgifter efter servicelovens § 100, må du gerne deltage i denne spørgeskemaundersøgelse. Det tager tager 2 min. at besvare skemaet og din besvarelse er 100 % anonym. Vi takker for din deltagelse.

GÅ TIL SPØRGESKEMAUNDERSØGELSEN

Så er det igen tid til at søge Lokalpuljen 2019
19. jun. 2019

Så er det igen tid til at søge Lokalpuljen 2019

Velfærdsteknologi er godt – men det skal gøres med udgangspunkt i brugeren
19. jun. 2019

Velfærdsteknologi er godt – men det skal gøres med udgangspunkt i brugeren

Folkemøde 2019: Retssikkerhed i en ny tidsalder kræver brugerinddragelse

Folkemøde 2019: Retssikkerhed i en ny tidsalder kræver brugerinddragelse

Folkemødet 2019: Byggeriet vil gerne tage samfundsansvar, men vil de også tage ansvar for at bygge til alle?

Folkemødet 2019: Region Hovedstaden har fokus på tilgængeligheden

Folkemødet 2019: Region Hovedstaden har fokus på tilgængeligheden