Foto: Colourbox.com

Gratis værnemidler udleveres til medlemmer

I takt med, at samfundet så småt er ved at åbne, kan de bisiddere i forbundet, som føler sig trygge ved det, begynde at tage opgaver for medlemmer. Hovedkontoret stiller diverse værnemidler gratis til rådighed for de bisiddere og medlemmer, som i øvrigt ønsker det.

15. maj 2020

Efterhånden som restriktionerne løftes, og vi bevæger os mod en mere ’normal’ hverdag, kan en række medlemmer opleve et større behov for at beskytte sig selv mod risici for at blive smittet. I Dansk Handicap Forbund ønsker vi at imødekomme den utryghed hos de medlemmer, der ønsker det, fortæller landsformand Susanne Olsen.

”Alle udsatte kan have behov for at beskytte sig selv eller deres nærmeste med værnemidler. Hvis man skal ud af eget hjem, kan det virke trygt at anvende værnemidler af denne type, og derfor har vi købt et mindre lager, som vi kan uddele gratis til de medlemmer, der ønsker det,” fortæller Susanne Olsen.

Begrænset antal
Værnemidlerne udleveres i første omgang med forrang til forbundets bisiddere, RYK’s mentorer, AK’s kontaktpersoner og andre, som må foretage ’uopsættelig’ frivillig støtte. Men tilbuddet gælder som udgangspunktet alle medlemmer, om end lageret af værnemidler er begrænset.

Medlemmer, der ønsker værnemidler, kan kontakte hovedkontoret og få udleveret, så længe lager haves. Fragten betales af medlemmet selv. Der kan maksimalt købes ét visir, tre cop-masker og fem mundbind pr. medlem.

Retssikkerheden på handicapområdet skraber bunden: Behov for økonomisk godtgørelse ved fejl
02. jun. 2020

Kommentar: Ændringer af et presset BPA-område skal ske med brugerne i centrum