Pressefoto: Joshua Tree Photography

Forbundet forbereder Folkemødet 2017

Folkemødet 2017 i Allinge-Sandvig på Bornholm vil have øget fokus på medlemskommunikation, mens mødet står på. Det skal ske via daglige temaer, som behandles på hjemmesiden og de sociale medier.

18. jan. 2017

Deltagelse på Folkemødet i Allinge-Sandvig på Bornholm er efterhånden en tradition i Dansk Handicap Forbund, som hvert år tager afsted med stor glæde og ønsket om at pleje relationer og opbygge nye relationer og lade medlemmernes stemme blive hørt i debatten.

Som i de tidligere år vil det i 2017 foregå via det, man kan kalde omvendte invitationer, hvor landsformand Susanne Olsen og de øvrige handicappolitiske deltagere fra forbundet byder sig selv til i relevante debatter, ligesom der arbejdes på at få etableret debatter i samarbejde med andre organisationer.

Sidste år blev det fx til en fællesdebat sammen med arbejdsgiverorganisationen Dansk Erhverv i deres telt på Folkemødet.

Øget fokus på kommunikation til medlemmer
Ud over det vil forbundet i år have øget fokus på at få kommunikeret med medlemmerne, som ikke har fundet vej til Bornholm. Det skal ske via hjemmesiden og på de sociale medier, hvor hver dag vil have et tema, som vil lægge op til debat eller på anden måde oplyse om det arbejde, forbundet yder på Folkemødet.

”Det er vigtigt, at vi har medlemmerne med, og tidligere år har vist os, at de er meget interesserede i det, vi render og laver på Folkemødet. Vi tror på, at daglige temaer til diskussion vil gøre det endnu mere relevant for medlemmerne at følge med i arbejdet,” forklarer landsformand Susanne Olsen.

Temaerne skal fx danne baggrund for små videospots til de sociale medier blandt gæsterne på Folkemødet, ligesom de også kan danne baggrund for relevante spørgsmål til politikerne, som deltager.

Folkemødet 2017 løber af stablen i dagene fra den 15.-18. juni, og forbundet arbejder under overskriften ’Et aktivt og værdigt liv’.

Sammen kan vi sætte handicapområdet på dagsordenen til folketingsvalget
05. okt. 2022