Illustration: Niels Poulsen

Findes man, hvis man ikke er synlig i debatten?

Under overskriften ’Synlighed er eksistens’ står Ungdomskredsen i Dansk Handicap Forbund sammen med Faaborgegnens Efterskole i spidsen for et debatarrangement om blandt andet diskrimination på handicapområdet.

12. sep. 2017

Hvis du ikke er synlig, eksisterer du ikke. Sådan kan det i hvert fald godt føles ind i mellem. Specielt i dag, hvor alting går meget hurtigt, og alle er online døgnet rundt.

Men synlighed på de sociale medier og politisk synlighed som en del af en mindretalsgruppe er to vidt forskellige ting.

Det ved de i Ungdomskredsen i Dansk Handicap Forbund, og derfor har de sammen med Faaborgegnens Efterskole stablet debatarrangementet ”Synlighed er eksistens: Lad os skabe synlighed” på benene, hvor deltagerne blandt andet kan møde landsformand i Dansk Handicap Forbund Susanne Olsen.

”Vi vil have fokus på personer med handicap og deres vilkår og udfordringer. Og det kræver synlighed, som er blevet sværere og sværere at opnå, da der er flere og flere, der kæmper om den. Med det her arrangement forsøger vi at skabe synlighed om vores målgruppe, og vi glæder os meget til at følge debatten på aftenen og arbejdet, der ligger bagefter,” siger næstformand i Ungdomskredsen Zakaria Naser.

Arrangementet finder sted mandag den mandag den 23. oktober kl. 18.30-21.30. Tilmeldinger skal ske til forstander på Faaborgegnens Efterskole Michael Thagaard, tlf. 40 28 20 98 eller pr. e-mail michael@faae.dk.

Som optakt til arrangementet skrev bestyrelsesmedlem i Ungdomskredsen og medarrangør af debatten Bjørn Riber et læserbrev til Dagbladet Information.

Læserbrevet kan læses vil dette link.

Interesserede kan desuden læse mere om arrangementet via Facebook .