Foto: Dansk Handicap Forbund

Dansk Handicap Forbund overtager forpagtningen af Stranden

Stranden åbner for en sæson med masser af nye tiltag og arrangementer. Det skriver direktør i Dansk Handicap Forbund Jens Bouet efter overtagelsen af forpagteraftalen.

08. feb. 2016

Som alle ved, står Stranden over for et forpagterskifte, men da vi ikke kender tidligere års omsætning, overskud eller sæsonens præcise længde, er det svært at lokke nye interesserede til. Derfor tager forbundet selv forpagtningen af Stranden i sæson 2016, hvor køkkenchefen Henrik Bojsen fra Handicaporganisationernes Hus bliver øverste madansvarlige.

Henrik er ved at sætte holdet, som skal sikre en sæson med fuld service og masser af aktiviteter. Vi påregner i opstarten at holde åbent alle ugens syv dage i tidsrummet kl. 10.00-18.00. Vi vil ikke udelukke en udvidelse af åbningstid til kl. 20.00, hvis der er kunder til det. Vi vil møde ind kl. 07.00 og forberede dagens mad, så hvis der er nogen, der ønsker faste ugentlige eller månedlige aktiviteter før åbningstiden kl. 10.00, kan dette aftales individuelt.

Vi åbner med påskefrokost lørdag den 19. marts og søndag den 20. marts, hvor tilmelding kan ske til Jette Bennetzen: jette@danskhandicapforbund.dk, mobil 23 29 24 06. Prisen er 95 kr. pr. person, og betaling sker på dagen og på stedet.

Fremadrettet skal tilmelding til aktiviteter eller medlemsarrangementer ske direkte til Strandens personale samtidig med betaling. Hvis man derimod ønsker at holde private sammenkomster, selskaber, udvalgs- eller lokalafdelingsmøder på Stranden, skal henvendelse ske til Jette, der sikrer lokalereservationer og koordinering med køkkener.

Flere aktiviteter i støbeskeen
Aktiviteterne bliver mangfoldige på Stranden, og vi kan allerede nu annoncere banko hver den første onsdag i måneden, hvor tilmelding er nødvendig. Der vil være mad-temadag hver den anden onsdag i måneden, hvor temaet både kan være lande, ingredienser eller anledninger. Her er tilmelding også nødvendig. Ud over dette vil der løbende blive annonceret om grillarrangementer i forhold til DMI og vejrudsigter i øvrigt. Alle aktiviteter vil kunne ses på www.danskhandicapforbund.dk samt gennem opslag på Stranden.

Mærkedage og særlige anledninger vil ligeledes blive fejret med aktiviteter, og vi kan allerede nu annoncere afholdelsen af vores 1. maj-arrangement. Indhold og tilmelding vil fremgå af opslag på Stranden og på forbundets hjemmeside. Sankt Hans vil i år blive arrangeret og afholdt af vores vinterbadere, som gav det som fødselsdagsgave til forbundet. Vi overlader derfor denne dag køkkenet til ”Vinterbaderne Spring & Gys” og glæder os til arrangementet. Prisen vil være ren kostpris for indkøb af varer etc., og tilmelding er nødvendig. Vi arbejder ligeledes på at lave både OL-arrangementer og Paraolympiske arrangementer på stedet.

Vi glæder os til en fantastisk sæson, som afsluttes i september. Her begynder det anlægsarbejde, der skal give hele områdets udvendige areal et kæmpe løft. Det er i dette arbejde, at kystsikringsdelen også indeholdes. Den præcise startdato for anlægsarbejdet kendes endnu ikke. Man vil dog hele året kunne booke arrangementer og private fester. I sæsonen er stedet dog altid forbeholdt medlemmerne. Private arrangementer kan sagtens afholdes, men uden at der af den grund lukkes for vores daglige gæster.

Vi ses på Stranden.