Landsformand Susanne Olsen og Dansk Handicap Forbund inviterer til konference i Industriens Hus den 21. november.

Dansk Handicap Forbund og Ankestyrelsen inviterer til jobkonference

Danske virksomheder kommer til at mangle arbejdskraft – særligt faglærte og personer med korte og mellemlange videregående uddannelser. Samtidig står mange mennesker med handicap uden for arbejdsmarkedet – ufrivilligt. Det er et uudnyttet potentiale og en del af løsningen, som Dansk Handicap Forbund og Ankestyrelsen inviterer til at diskutere.

26. okt. 2016

Arbejdsgivere kan være forbeholdne overfor at ansætte personer med handicap. Der hersker for eksempel tvivl om, hvor meget tilpasning det kræver at have medarbejdere med handicap ansat, ligesom der er usikkerhed om afskedigelse og manglende kendskab til ligebehandlingsloven. Det er en af de udfordringer, der skal debatteres på konferencen den 21. november 2016 i Industriens Hus.

Det er Dansk Handicap Forbund og Ankestyrelsen, der inviterer, og alle er velkomne.

SE PROGRAM OG TILMELD DIG KONFERENCEN HER.

På dagen præsenteres også et bud på et værktøj, der kan hjælpe virksomhederne med at ansætte, fastholde eller afskedige personer med handicap.

”Mange mennesker med handicap ønsker sig brændende en chance på arbejdsmarkedet, og derfor glæder det mig meget, at vi samarbejder på tværs af både brancher og sektorer. Konkrete værktøjer er en spændende del af den samlede indsats for at give flere mennesker lige adgang til arbejdsmarkedet,” siger Susanne Olsen, landsformand i Dansk Handicap Forbund.

Dagens konference er resultatet af et unikt samarbejde mellem Ankestyrelsen, Specialfunktionen Job & Handicap, Dansk Handicap Forbund og en række arbejdsgiverorganisationer.