Foto: Stine Stenholt

Dansk Handicap Forbund løber DHL-stafet

Torsdag aften deltog Dansk Handicap Forbund i DHL-stafetten for første gang nogensinde. Det var en succes og bestemt ikke sidste gang, det sker.

02. sep. 2016

Klokken 18.00 torsdag aften lød startskuddet for de gå-hold, der havde meldt sig til årets DHL-stafet. Blandt dem var Dansk Handicap Forbund, som stillede op med to hold.

Godt 20 minutter senere lød startskuddet til løberne, hvor forbundet også stillede med to hold. På alle fire hold var der både gående og kørestolsbrugere, og med tider på godt tre timer for løbeholdene – fem gange fem kilometer – og en tid på knap halvanden time til hver af de to gå-hold er landsformand Susanne Olsen ikke i tvivl om, at forbundet er repræsenteret på til stafetten næste år.

”Jeg synes, vi gjorde det rigtig godt, og vi var med til at vise, at mennesker med handicap kan deltage i sådan et løb på lige fod med andre. I den forbindelse vil jeg også rose arrangørerne for at åbne løbet for alle, der vil være med. Tiltaget med et gå-hold, synes jeg, er en rigtig god idé,” siger hun.

Det er første gang, at DHL-stafetten har gå-hold med på programmet, og det gør, at flere i forbundet har kunnet være med, mener Susanne Olsen.

”Det er ikke os alle, der er lige trygge ved at være med på et løbehold, og derfor er det rigtig positivt, at muligheden for at gå er kommet med. Det gør, at vi kunne stille med to hold mere, end vi ellers ville have kunnet. Jeg er også sikker på, at vi er med igen næste år,” siger landsformanden.

DHL-stafetten 2016 foregik i Fælledparken i København fra mandag til fredag i uge 35. Hver dag har omkring 25.000 personer løbet og gået i området, og det gør stafetten til verdens største af sin slags.