Dansk Handicap Forbund byder velkommen til de nye ministre

Så fik vi resultatet af forhandlingerne på baggrund af Folketingsvalget 18. juni. Venstre har dannet en mindretalsregering, som vil være nødsaget til at arbejde for brede aftaler og søge støtte fra sag til sag. Dansk Handicap Forbund byder de nye ministre velkommen.

29. jun. 2015

I Dansk Handicap Forbund er der en række emner, som særligt ligger os på sinde. Derfor har landsformand Susanne Olsen i dag sendt velkomstbreve til de fire mest centrale ministre – set med forbundets øjne. De fire ministre er social- og indenrigsminister Karen Ellemann, beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen, minister for børn, unge og ligestilling Ellen Thrane Nørby og sundheds- og ældreminister Sophie Løhde.

I brevene har Susanne Olsen fremhævet en række af de udfordringer, som forbundets medlemmer har mødt de senere år. Det drejer sig blandt andet om, at mennesker med handicap har mærket konsekvenserne af en række reformer og økonomisk styring som følge af den økonomiske krise.

”Vi har de senere år oplevet et større og større pres for mange af vores medlemmer, og vi er efterhånden noget dertil, hvor vi ikke kan komme længere ud. Vi er meget optagede af at få et godt samarbejde med den nye regering, og derfor er det også vigtigt for os at byde relevante ministre velkomne og vise vores flag, så vi kan få opbygget et godt samarbejde allerede fra begyndelsen,” siger Susanne Olsen.

Foto: www.colourbox.com.