Pressefoto

Folkemødet 2017 var en succes: Forbundet fik gode råd fra politikerne

Igen i år var Folkemødet en succes for Dansk Handicap Forbund, mener landsformand Susanne Olsen, som glæder sig over de ting, mødet byder på af nye spændende samarbejder og idéer, som forbundet kan arbejde videre med henover året.

19. jun. 2017

For sjette gang i træk var Dansk Handicap Forbund på Folkemødet, og igen i år skete det, uden at forbundet havde en stand. I stedet stod den på en lang række uformelle møder med politikere og mulige samarbejdspartnere, ligesom både landsformand Susanne Olsen og næstformand i social- og arbejdsmarkedspolitisk udvalg Inger Steen Møller var at finde i et par debatter og på den folkelige talerstol Speakers Corner.

Også næstformand i forbundet John L. Sørensen og Gitte R.R. Nielsen, medlem af social- og arbejdsmarkedspolitisk udvalg, deltog i et par møder.

”Den måde at gå til Folkemødet, hvor vi ikke har en stand, har henover årene vist sig at være den mest effektive måde for os at gøre det på. Sådan var det også i år,” konstaterer landsformanden.

Susanne Olsen oplevede især dialogen med de politikere, som forbundet havde aftalt møder med hjemmefra, som rigtig god på dette års Folkemøde.

”Vi diskuterede konsekvenser og evaluering af førtidspensions- og fleksjobreformen med flere beskæftigelsesordførere, og det var dejligt at opleve den lydhørhed, vi blev mødt med, ligesom vi også fik nogle gode råd med på vejen om, hvordan vi som forbund bedst griber den kommende evalueringsproces af reformen an,” lyder det fra landsformanden.

Henover fredag og lørdag mødtes forbundet med beskæftigelsesordførerne fra SF, Enhedslisten og Alternativet, og det har givet stof til eftertanke og materiale at arbejde med.

Det samme har møderne med Frivilligrådet og Ergoterapeutforeningen. ”Folkemødet har givet os en masse ting, som vi tager med os hjem og arbejder videre med, og vi glæder os meget til at komme i gang,” slutter Susanne Olsen.

Interesserede kan dykke yderligere ned i arbejdet på Folkemødet via hjemmesiden.

Tilbageblik: Et travlt halvår i SAPU
26. mar. 2020