Tema om regler for bilstøtte

Støtte til køb af bil er noget af den viden, der er allermest efterspurgt blandt medlemmerne af Dansk Handicap Forbund. Derfor har vi samlet en række videoer med tips og tricks til, hvad man skal være opmærksom på, når man søger om støtte til en handicapbil.

For mange er en bil en helt afgørende kompensationsordning, som kan være med til at sikre, at man kan få det liv, man ønsker, når man har et handicap, der ellers kan være begrænsende. Men reglerne er komplicerede og det kan være svært at gennemskue, om man fx er berettiget til et lån til køb af bil.

Heldigvis er der er en række fif til, hvad der er vigtigt at vide, når man som borger søger denne form for støtte. Dem dykker vi ned i i disse videoer, som blev produceret som en del af det virtuelle forsamlingshus.

Videoerne er tiltænkt medlemmer af Dansk Handicap Forbund, og derfor bliver man bedt om at oplyse en kode for at få adgang til dem.

Er du medlem, og ønsker du at få adgang til at se videoerne, skal du kontakte konsulent Claus Jensen på claus@danskhandicapforbund.dk.

Bilstøtte 1

Denne video er kun for medlemmer og kræver kode. Som medlem kan du henvende dig til konsulent Claus Jensen på mail: claus@danskhandicapforbund.dk og få koden udleveret.

Bilstøtte 2

Bilstøtte 3