Det virtuelle forsamlingshus

Da Covid-19 lukkede Danmark ned, tænkte vi nyt og skabte Det virtuelle forsamlingshus til vores medlemmer. Det er blevet til en række arrangementer, som I kan se her.

Her på siden finder du alle de arrangementer, som vi har afholdt i Det virtuelle forsamlingshus. Der er både politiske debatter, tips og tricks til medlemmer og sociale arrangementer.

Det hele blev til i forbindelse med nedlukningen af Danmark i marts 2020 på grund af Covid-19. Det havde store konsekvenser for vores mange lokalafdelinger, som var nødt til at aflyse de mange arrangementer - sociale som politiske - som ellers er kendetegnene for mange af dem.

Forsamlingshuset viste sig hurtigt at være populært blandt medlemmerne, og derfor fortsatte vi med at arrangere det, efterhånden som landet lukkede mere og mere op.

Har du idéer til arrangementer, er du meget velkommen til at kontakte konsulent Claus Jensen på mail: claus@danskhandicapforbund.dk.

Siden opdateres løbende.

Tema om bilstøtte

I dette tema går vi i dybden med reglerne om støtte til køb af handicap- eller trivselsbil.

Det virtuelle forsamlingshus den 8. december 2020

Vi må ikke glemme historien

Gense debatten mellem leder for Danmarks Forsorgsmuseum Sarah Smed og landsformand Susanne Olsen.

Det virtuelle forsamlingshus den 17. juni 2021

Nye græsrodsbevægelser vs. gamle organisationer

Folkemøde 2021: Nye græsrodsbevægelser på handicap- og socialområdet har på ganske få år skabt en stemme, som de gamle organisationer ikke har. På Folkemødet 2021 stillede det virtuelle forsamlingshus spørgsmålet: Hvordan kan græsrødderne og de gamle organisationer skabe et stærkt samarbejde mod et fælles mål?

Det virtuelle forsamlingshus den 16. august 2021

En aften i ulandsarbejdsts tegn

Denne aften gik det virtuelle forsamlingshus i dybden med Dansk Handicap Forbunds ulandsarbejde, som forbundet har udført siden slutningen af 1980'erne. Vi taler med vores to frivillige i ulandsarbejdet Ulla Trøjmer og Buster Norsk og landsformand Susanne Olsen.